„Hej Energized.org, chcę Holakracji ...”

Jak nasi Odkrywcy Klientów badają, które organizacje najlepiej pasują do Energized.org

Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszej pełnej skrzynki pocztowej. Klienci przychodzą do nas. Więcej klientów, niż moglibyśmy obsłużyć, gdybyśmy mogli już powiedzieć wszystkim „tak”. Czy podoba Ci się również samoorganizacja i praca ukierunkowana na cel?

Holakracja jest dobrym pierwszym krokiem do pełnego samozarządzania i bardziej ukierunkowanej pracy. Dlatego chętnie pomagamy we wdrażaniu Holakracji w organizacjach. Gdy organizacja współpracuje z Holacracy, możemy zbadać możliwości umożliwienia samoorganizacji dalszego działania w organizacji. Otrzymujemy prawdziwą energię z tego procesu i dajemy wszystkim organizacjom takie samo doświadczenie. Taka pełna skrzynka pocztowa jest zatem wielkim bogactwem!

Pomogliśmy już wielu organizacjom w rozpoczęciu samodzielnej pracy. W rezultacie wiemy również, jakie są typowe pułapki dla organizacji i jakie czynniki ułatwiają ten proces. Na podstawie tego doświadczenia dokonujemy inwentaryzacji, gdzie znajduje się teraz organizacja i co trzeba zrobić, aby stać się samoorganizującym dzięki Holacracy.

Dlatego nie mówimy „tak” przy każdym żądaniu, które wchodzi do naszej skrzynki pocztowej. Kroki, przez które przechodzi żądanie, wyjaśniono poniżej, abyś mógł zorientować się w procesie i od razu wiedzieć, jak może wyglądać rola w Holacracy, w tym przypadku „Client Discoverer”; to Diederick i Erik.

Krok pierwszy -Twoje zapytanie

To zaczyna się dla nas bardzo proste. Otrzymujemy e-mail od firmy. Zwykle w stylu „Hej Energized.org, chciałbym mieć Holakrację w mojej organizacji, ponieważ wydaje mi się to całkowicie szalone”. Ta poczta jest przekazywana do roli naszego Odkrywcy Klienta; to Diederick i Erik. Rola klienta odkrywcy ma na celu zbadanie, czy wnioskodawca jest odpowiedni zarówno dla Energized.org, jak i Holacracy. Najlepiej z dużym „Hell Yeah! - Factor”. Odkrywcy klientów są właściwie rodzajem zapałek lub amorków.

Krok drugi - Filiżanka kawy

Czasami na pierwszy rzut oka widzimy, czy bylibyśmy bardzo dobrym meczem, czy nie. Ale często chcemy po prostu dowiedzieć się więcej o zainteresowanej organizacji. Właśnie dlatego Erik lub Diederick najpierw zgadzają się wypić filiżankę kawy. Wdrożenie Holakracji jest poważną zmianą dla każdej organizacji. Nie do końca jajecznica. Dlatego dobre przygotowanie to połowa sukcesu. I do tego lubimy pić kilka filiżanek kawy.

Krok trzeci – „Odkrywanie”

„Odkrywanie” odbywa się zgodnie z listą kontrolną, w której sprawdzamy, czy organizacja spełnia pewne warunki, które uważamy za ważne. Robiąc to, naturalnie patrzymy nie tylko na osobę wysyłającą pocztę, ale także na resztę organizacji. Kilka punktów, na które zwracają uwagę Erik i Diederick, to: Czy jesteś wewnętrznie zmotywowany do pracy z radykalnie innym systemem?Czy chcesz rozpocząć proces długoterminowy?Czy jesteś przedsiębiorczy? Czy odważysz się zaryzykować i czy zawsze jesteś gotowy się uczyć i uczyć?Czy wierzysz w zespół i w samozarządzanie?

Krok czwarty – Tester lub demo Holakracji

Czasami pomaga nieco głębiej poznać siebie i Holakrację. Następnie oferujemy warsztaty degustacyjne Holacracy lub demo. Aby zarówno organizacja, jak i my sami mogli ustalić, czy dobrze byśmy pasowali.

Krok piąty – Tak, mamy atak!

Odkrywcy klientów wykonali swoje zadanie. Następnie przedstawiają propozycję jasnego i zdrowego porozumienia. Przy jasnych umowach proces ten ostatecznie przebiega znacznie szybciej.